carmeninthewild.reismee.nl

Roadtrip #2

En ook deze prachtige roadtrip zit er weer op!

5 Juni verlieten we ons appartement in Auckland om over een periode van ruim 2 weken af te reizen naar Wanaka op het zuidereiland.
We begonnen in de Coromandel Peninsula in het plaatsje Thames, waar we een grote caravan op een mooi, door natuur omgeven holiday park hadden geboekt.
Hier hebben we de 'Pinnacles' gelopen, een mooie wandeling in de bergen met een prachtig uitzicht op het hoogste punt.

Vanuit Thames gingen we richting Rotorua, maar niet zonder een paar tussenstops.
De eerste tussenstop was Hobbiton, zoals velen van jullie zullen herkennen uit 'The Lord of the Rings'. Voor diegenen die deze films niet kennen: ze zijn gefilmd in de prachtige natuur van Nieuw-Zeeland, en we hebben meerdere filmlocaties hiervan bezocht.
Ook voor niet-fans is Hobbiton zeker weten een aanrader, het is een prachtig aangelegd stuk grond en de tuinmannen - en vrouwen doen er echt fantastisch werk. De details die in de Hobbit-holes zijn gestopt zijn indrukwekkend. De tour eindigde met een drankje bij de Green Dragon.
Daarna maakten we nog een stop bij de Omanawa Falls, waar ik met mijn ouders ook al was geweest. Nog steeds even magisch!

In Rotorua verbleven we in een gezellige houten cabin op weer een holiday park, waar ze ook zwavelbaden hadden waar we natuurlijk gebruik van gemaakt hebben!
Tijdens de tweede dag bezochten we de Waimangu Volcanic Valley en Kerosene Creek, ook een geothermisch gebied dus lekker warm om in te badderen. 's Avonds trakteerde Josh mij op een modderbad bij 'Hell's Gate'.

Op weg naar Tongariro National Park deden we een boot cruise naar Maori rots tekeningen op Lake Taupo, erg mooi om te zien.

De volledige dag in het Tongariro NP was het flink aan het regenen, maar dat hield Jack en mij niet tegen om er toch op uit te gaan. Helemaal doorweekt hebben we de route toch maar wat korter gemaakt dan oorspronkelijk gepland.

De volgende stop was Egmont NP, met de prachtige, vrijstaande vulkaan Mount Taranaki, die we helaas pas op de dag van vertrek goed konden zien, maar wat een traktatie was dat!

In Wellington zijn Josh en ik er nog op uit gegaan om wat filmlocaties van Lord of the Rings te bezoeken, namelijk Rivendell wat zich bevond in het prachtige Kaitoke Regional Park, en een nog actieve steengroeve die destijds is gebruikt voor het filmen van Minas Tirith en Helms Deep.

Met de Ferry gingen we van Wellington naar Picton en reden we door naar het Abel Tasman NP, waar we verbleven in onze favoriete hostel: The Barn. Enorm sfeervol en omgeven door aan de ene kant de bergen, en aan de andere kant de oceaan.

Daarna begon onze tocht langs de prachtige westkust. De eerste stop daarvan was in Carters Beach, waar ik in mijn eentje een prachtige avondwandeling heb gemaakt in de heuvels langs de kust waar de zeehondenkolonie zich ook bevindt. Ik werd bijna heel de wandeling gevolgd door een prachtige Fantail (vogeltje, zie aftermovie).

De dag erna reden we via de zeehonden kolonie, de zeesterren op Mokutiekie Beach naar Hokitika waar we de Hokitika Gorge met het bizar blauwe water hebben bezocht alvorens in te checken in de Airbnb voor die nacht, met prachtig uitzicht op de besneeuwde bergtoppen van de Nieuw-Zeelandse Alpen.

De dag erna reden we door naar Fox Glacier, waar Josh en ik de door velen aangeraden wandeling om Lake Matheson hebben gemaakt. Het was ongebruikelijk helder voor de tijd van het jaar, waardoor we een prachtig uitzicht hadden over o.a. Mount Cook!

De laatste dag reden we door de Haast Pass richting Wanaka, mijn favoriete gedeelte. Met wat tussenstops en wederom de mooiste uitzichten, kwamen we veilig aan in Wanaka waar we onze laatste avond met zijn drietjes gezellig samen door hebben gebracht.

Jack blijft nog wat langer in het mooie Wanaka en Josh en ik zijn afgelopen vrijdag doorgereden naar Omakau, voor een Workaway. Het is een heerlijk rustige plek, omgeven door heuvels en in de verte besneeuwde bergtoppen. Het is wel eventjes wennen aan de kou, maar overdag doet het zonnetje wonderen.

Josh is al mee op pad gegaan met onze host Lyn om te gaan jagen, en ze kwamen terug met een hert waarvan we die avond al een stuk hebben mogen proeven. Erg bijzonder (en lekker!). Volgende week ben ik aan de beurt om mee te gaan. Voor mij vooral erg interessant qua anatomie, aangezien ik nog niet eerder een dissectie heb gezien van zo'n 'vers' karkas.

Voor nu gaan wij lekker tot rust komen en ik zal jullie over een paar weken wel weer op de hoogte brengen van onze avonturen.

Geniet voor nu vooral van de aftermovie van onze roadtrip!

Liefs

Ine

Mooie avonturen en prachtige herinneringen verder. Wat doe je veel toffe dingen, zussie 😘

Ellen Egthuijsen

Wow… wat een mooie tocht heb je gemaakt.

Mario

Prachtig Carmen! En welk eiland is nu de allermooiste volgens jou?

Carmen

@Mario het Noordereiland heeft hele mooie, wat meer verborgen plekjes… je moet ze dus echt opzoeken en het is naar mijn mening minder een ‘geheel’ zoals het Zuidereiland, waar alles eigenlijk heel mooi is tot nu toe!

Cuneravdven@gmail.com

Carmen wat ben je een lieve heersbeestje dat je zoveel moois mag meemaken. Geniet van de goede en mooie dingen die je later als herinnering met je mee mag dragen.
Lieve groet,
Cunera

May Versteynen

Geniet van zoveel mooie indrukken, Carmen ! Je mag dat ook allemaal nooit meer vergeten! Zoveel bijzonders!

Jorien

Super gaaf weer! En leuk om je zo blij met Josh te zien ook!
Veel plezier nog en wees lief tegen jouw anatomieles objecten haha.
Liefs

MATHEA

hallo LIEVE CASMEN
dank weer voor je mooie fotos en alles wat je daar mee maakt leef met je mee
veel lieve groeten MATHEA.

C. Buijsman.

Hoi Carmen, Hartelijk dank 'dat jij ons mee laat genieten van de
geweldige indrukken die jij meemaakt .
Groetjes, C. Buijsman.