carmeninthewild.reismee.nl

Eerste week op de orphanage

Time flies when you‘re having fun!

De eerste week terug op de orphanage zit er alweer op en hoe gek het ook klinkt, het voelt al als normaal hier. Ik geniet ervan om hele dagen buiten door te brengen omringd door dieren, samen met een team wat zich als een eenheid inzet voor de zorg ervan.

In het begin was het even wennen aan wat er allemaal is veranderd sinds ik hier 3 jaar geleden was. De indeling van de diensten zijn flink veranderd, maar tegelijkertijd voelen alle handelingen van bijvoorbeeld melk klaarmaken, voeren en schoonmaken nog hetzelfde en vertrouwd. In het nieuwe team voelde ik me gelukkig snel thuis.

De neushoorns die ik 3 jaar geleden nog melk voerde en mee speelde/knuffelde zijn nu enorm groot! Ze zitten in een verder afgelegen kamp waar we nauwelijks meer contact mee hebben, buiten dat ze 2x per dag bijgevoerd worden met speciale brokken. Aanraken etc mag niet meer want dat is een deel van het rehabilitatie proces om uiteindelijk weer vrijgelaten te kunnen worden in het wild.

De ’nieuwe’ kleintjes mag ik al wel vanuit achter een hek voeren en aaien, maar ik mag nog niet binnen de omheining. Dit om stress te voorkomen waardoor ze vaak zand gaan eten en daardoor ernstige koliek kunnen krijgen. Meestal nemen ze een week voor de kennismaking dus een deze dagen zal een van de vaste medewerkers met me mee naar binnen gaan om me te introduceren.

Verder heb ik deze week al iets heel speciaals mogen doen! Een van de kleine neushoorns is hier gekomen omdat zij door leeuwen was aangevallen. Die hebben een deel van haar dijbeen opgegeten waardoor haar kniegewricht niet meer goed functioneert en zij dus niet goed op dat been kan staan. Omdat ze nog zo veel moet gaan groeien kunnen ze de knie nog niet opereren. Daarom gaan we nu proberen om haar been te versterken door een brace aan te meten die haar knie ondersteunt, zodat ze meer gewicht op het been gaat nemen en de andere gewrichten en de spieren sterker worden tot het moment dat ze wel geopereerd kan worden.
De dierenarts kwam om haar te verdoven, waarna een man van Animotion een gipsafdruk van het been heeft gemaakt. Hier mochten wij allemaal bij assisteren, maar nog specialer was het volgende: ik heb de dierenarts gevraagd of ik, nadat het belangrijke werk erop zat, de knie mocht palperen (voelen) en onderzoeken. Dat mocht! Ik kon precies voelen wat er weg was gegeten en hoe instabiel het gewricht was.
Over een week of twee zal de eerste proef brace komen… spannend!

Verder zijn we ons allemaal voor aan het bereiden op de grote verhuizing die er aan zit te komen en die ik waarschijnlijk nog mee ga maken. Voor degenen die het nog niet mee hebben gekregen: de Rhino Orphanage gaat verhuizen naar een stuk grond wat vele malen groter is, zodat er nog meer neushoorns opgevangen kunnen worden.

Kortom, het is hier hard werken in temperaturen die iets hoger liggen dan die in Nederland, maar het is genieten!

(de locatie die wordt gedeeld is niet die van de Orphanage maar van een grotere stad op een paar uur rijden afstand)


Reacties

Reacties

Roel

Geweldig Carmen. Had al het een en ander langs zien komen op Facebook . Mooi om te zien op het filmpje dat je met die kleine neushoorn zijn poot bezig bent. Hoop dat de brace gaat werken. Je bent daar echt op je plek zie ik. Top. Veel werkplezier en tot de volgende. Groetjes Roel

Cubera

Lieve Carmen, wat een positief verhaal trakteer je ons op. Dankjewel daarvoor. Een paar dagen geleden stuurde ik je een bericht maar dat kwam helaas terug. Ik ben blij dat je het goed maakt en enthousiast bent. Graag blijf ik je volgen en met je meereizen. Blijf het goed maken en een warme knuffel, Cunera

Werner

Hey Carmen, wat een indrukken en ervaringen in slechts een week tijd. Wat mooi om te lezen en te zien hoe je aan het genieten bent. En wat fijn dat ze zo'n vertrouwen hebben om je zelfstandig onderzoek te doen. Geniet er van. Dit is je droom die werkelijkheid wordt. Liefs Werner

Mario Egthuijsen

Prachtig werk Carmen. Fijn dat je goed bent opgenomen in het nieuwe team. Keep up the good work! Groetjes

Desiree

Prachtige eerste week wat een mooi verhaal weer..

Maureen

Prachtig Carmen, wat fijn dat je droom in zo'n korte tijd al werkelijkheid wordt.
ga zo door! gr

Carmen Slot

Dank jullie wel voor al jullie lieve berichten!

Cunera.vdven@gmail.com

Lieve Carmen, van harte wens ik hele fijne warme kerstdagen toe. Hoop dat het je goed gaat speciale dezer dagen war je zover van je dierbaren bent. Gezellige jaarwisseling. Al het goede voor 2023.
Lieve groet, Cunera

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!