carmeninthewild.reismee.nl

Terug in Nieuw Zeeland

Hoi allemaal,

het is even een paar weken stil geweest, maar het waren dan ook erg onrustige weken.

Na een lange reis landde ik op 1 februari op Auckland, Nieuw Zeeland. De eerste week heb ik in Waitakere doorgebracht via Workaway. Ger, mijn host, heeft een tof bedrijf waarbij allerlei materialen worden hergebruikt door de community, waarbij mensen zelf middels workshops gebruikte materialen een nieuw leven in kunnen blazen (https://therecreators.co.nz/).
Recent heeft ze er een nieuwe locatie bij die nog gereed gemaakt moest worden, waar ik bij heb geholpen. Ook mocht ik helpen met het bewerken van hout voor de workshops.

Het huis van Ger ligt bovenop een heuvel. Ik had een eigen Tiny house met een mooi uitzicht over die heuvels, waar continue vogels te horen waren. Kortom: de week vloog om!

En gelukkig maar, want het wachten om herenigd te worden met Josh had voor mijn gevoel lang genoeg geduurd. Zijn vriend Jack, ook uit de UK, is ook geïnspireerd geraakt om te reizen dus hij heeft zich bij ons aangesloten.

De eerste paar dagen verbleven we in een Airbnb in Mission Bay en gingen we onder andere naar een tof festival in de stad. Verder begon de zoektocht naar accommodatie en werk voor de komende maanden.

Dat bleek een stuk lastiger dan gedacht, maar uiteindelijk is het allemaal gelukt. We moesten nog een paar weken wachten tot we eindelijk afgelopen maandag ons appartement voor de komende 3 maanden in konden, dus we verbleven in een hostel.

Ik heb werk gevonden bij Ons Dorp, een Nederlands verzorgings/verpleeghuis in een van de buitenwijken. Hier word ik flexibel ingezet in de schoonmaak, de wasserette en nu ook meer als fysiotherapeutisch assistente (ik ben hier niet geregistreerd als fysiotherapeut dus ik mag alleen als assistente werken). Het contact met de bewoners is erg leuk en geeft veel voldoening, en de samenwerking met een multicultureel team is ook erg interessant. Vervelend is wel dat ik 1,5 uur heen en 1,5 uur terug onderweg ben om er te komen.

Dat komt omdat we in het stadscentrum van Auckland wonen, ofwel de CBD (central business district). De mannen hebben daar namelijk werk, maar ik zag mezelf niet in een bar gaan werken of heel de dag administratie doen. Nadeel is wel dat Josh en ik vaak omgekeerde diensten hebben: ik vertrek ‘s ochtends vroeg en zodra ik thuis kom, is hij zichzelf klaar aan het maken voor zijn dienst die vaak tot middernacht of zelfs later duurt..

Het leven in een drukke stad is wennen, en lang niet altijd even leuk. Er zijn continue prikkels om je heen (geluiden, verkeer, lichten etc) en het is lastig om de stad te ontsnappen naar een stukje rustige natuur, dan ben ik minimaal een uur bezig. Maar gelukkig zitten er ook voordelen aan, zo ben ik via een sportschool terecht gekomen bij een dansgroep waarmee ik zowel jazz als ballet doe. De groep is enorm gezellig en iedereen danst volop mee! Daarbij proberen Josh en ik wel bewust tijd voor elkaar te maken en lukt het ons aardig goed om er voor elkaar te zijn.

Het is wel een leerzame les zo. Ik weet in ieder geval dat ik het de volgende keer anders ga doen, maar ik weet ook dat het me gaat lukken om deze 3 maanden te focussen op de leuke dingen die de stad te bieden heeft.

Gelukkig heb ik over 2 weken mijn eerste ‘ontsnapping’, dan komen mijn lieve ouders namelijk weer overgevlogen om 3 weken samen te gaan roadtrippen over zowel het noorder- als het zuider eiland. Nature here i come!


Reacties

Reacties

Mario

Heerlijk die natuur. Ben toch wel een beetje gezond jaloers op je hoor! Hopen ooit nog eens daarnaartoe te gaan. Eerst nog andere Europese bestemmingen ?

Cuneravdven@gmail.com

Oh, Carmen wat een bevoorrecht mens ben je dat je -weliswaar ook met veel inspanningen, maar toch - zoveel rijkdom om je heen hebt en van Gods prachtige schepping mag genieten. Wij vieren vandaag Internationale vrouwendag!
Maak het goed en geniet van alle goede mensen en het veel moois om je heen. Cunera

May Versteynen

Ja, Carmen, jij hebt nogal een leven op deze aarde! Toch weet ik dat dit niets voor mij geweest zou zijn! Ik ging in Nederland werken en dat was eigenlijk ook bijzonder! Op Reyshoeve was het vandaag Nationale Pannenkoekendag! Ook heel bijzonder! Ik ben weer aan het werk na een operatie aan mijn voet. Nu voor halve dagen en nog tot het einde van het jaar.
Maar geniet jij maar van jong zijn, vrij en blij zijn! Tot horens!

Francis

Dag Carmen ,weer n mooi verhaal van je.spannend en ontspannend . , n wisselende baan heb je . Maar ik hoop vooral dat het je goed gaat met fijne mensen om je heen . Dag Carmen , Groetjes, lieve groet. Francis
8 maart vrouwendag , wij hebben het mooi en gezellig gevierd .

Werner

Blijft inspirerend om je verhalen te lezen. Tegelijkertijd doet het me beseffen hoe zeer ik het reizen mis. En helaas zijn de vooruitzichten niet gunstig. Maar uiteraard wens ik je veel plezier toe en een fijne roadtrip. Safe travels.

Warme groeten

Jorien

Leuk weer wat van jouw te lezen! Kan mij voorstellen dat dit stadsleven wel even wennen is. Geniet van de tijd met Josh!
Liefs

MATHEA

lieve carmen je verhalen en alles wat je beleefd daar is zoeken om te kijken wat je toekomst zal
worden fijn dat je ouders weer overkomen geniet er van leef met je mee heel veel lieve groeten
uit tilburg MATHEA.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!