carmeninthewild.reismee.nl

Amali & Shamara

Graag stel ik jullie voor aan de jongste twee weesjes van het stel: Amali en Shamara. Zijn zijn beiden eind vorig jaar binnen gekomen nadat hun moeders zijn gestroopt om de hoorn op brute wijze te verwijderen voor geld.

Omdat de neushoorns nog zo jong zijn, beiden zijn nu 10 maanden oud, kunnen ze nog niet zelfstandig overleven in het wild. Daarom zijn ze naar The Rhino Orphanage gebracht om hier grootgebracht te worden zodat ze uiteindelijk terug kunnen keren in het wild.

Normaal gezien zouden ze nu nog melk drinken bij hun moeder. Op de orphanage krijgen ze nu 5x per 24 uur melk wat samengesteld is uit verschillende melkpoeders om de moedermelk zo goed mogelijk te imiteren qua voedingsstoffen. Verder krijgen ze aanvullend droogvoer, wat wij bijvoeren omdat er niet genoeg gras groeit op hun stukje land om goed in gewicht aan te kunnen komen.

Wanneer neushoorns gestrest zijn, is er een grote kans dat ze zand gaan eten en koliek krijgen, met alle gevolgen van dien. Daarom hebben ze de eerste dagen aan mij mogen wennen vanuit achter het hek, waarbij ik ze wel melk mocht voeren. Omdat ze positieve signalen lieten zien, mocht ik deze week bij ze naar binnen zodat ik vanaf nu ook hun verblijf schoon kan maken en droogvoer kan geven. Omdat ze elkaar hebben, wordt verder het contact met ons mensen geminimaliseerd.

Wanneer de neushoorns zo’n 16 maanden oud zijn, zullen ze worden gespeend en gaan ze naar een groter verblijf waar het contact met mensen verder af wordt gebouwd. Afhankelijk van het reservaat, zullen ze terug worden vrijgelaten wanneer ze tussen de 3 en 6 jaar oud zijn.

Marjon Bartels

Wat leuk om te zien!
Je hebt het naar je zin dat is duidelijk

Daniel

Zo verdrietig dat het nodig is, maar super mooi dat je dit mee kunt maken!

Ellen Egthuijsen

De neushoorns voelen zich wel veilig bij jou.
Leuk om te zien dat het goed met ze gaat.
Je verricht heel goed werk daar.

Roel

Je bent een Topper. Zo mooi om te lezen en de neushoorns te zien. Je doet supergoed werk ! Kijk uit naar je volgende blog.

bianca

wat zien ze er schattig uit! mooi werk Carmen.

Mario

Ondanks dat ze heel lief zijn, moet zo'n jonkie niet tegen je aan botsen ;-) Mooi om te zien!

Desiree

wauw wat prachtig om te zien heel bijzonder !!!

Maureen

Geweldig Carmen! en heel bijzonder.