carmeninthewild.reismee.nl

Een nieuw weesje

Ik ben moeder geworden!

Nee, niet van een eigen baby na een zwangerschap, maar van de knappe jongeman die jullie op de foto’s hieronder kunnen zien: Benji.


Benji is twee weken geleden in zijn eentje gevonden op een groot reservaat op een paar uur rijden hier vandaan. Wat er met zijn moeder is gebeurd weten we tot op de dag van vandaag nog niet, zij is nog niet gevonden.. gezien de medische situatie rondom Benji vermoeden we dat ze wellicht door had dat hij niet gezond was en dat ze hem achter heeft gelaten, zoals dat in de natuur gaat.


Vorige week is hij per helikopter naar de Orphanage gebracht. In de week ervoor is hij op het reservaat in een stalgeplaatst waar ze voor hem hebben geprobeerd te zorgen. Helaas merk ik dat de algemene mentaliteit hier vrij egoïstisch is: iedereen wil beter zijn dan de ander, er is continue sprake van concurrentie. Mede daardoor is er door de partij die daar voor hem zorgde, onvoldoende overlegd wat een neushoorntje van nog geen 3 weken oud precies nodig heeft en hebben ze hem, wat wij pas later hoorden, op koeienmelk gezet. Koeienmelk bevat veel meer vet dan goed is voor een neushoorn dus hij werd hier ziek van.

De eerste dagen op de Orphanage ging Benji goed vooruit. Hij dronk heel goed van de fles en werd met de dag energieker en ging zelfs met ons spelen in zijn kleine buitenverblijf. Wel was ons al opgevallen dat hij moeite had met zijn balans en met het plaatsen van zijn voeten en dat hij zijn hoofd wat gekanteld hield, de mate hiervan wisselde door de dag. Maar omdat hij ook ondervoed was, was de oorzaak niet meteen helemaal duidelijk.

Helaas ging Benji afgelopen weekend achteruit Hij kreeg moeite met aanhappen aan de speen op de fles en dronk daarbij minder melk. Ook werd hij onrustig en liet hij meerdere pijnsignalen zien. De dierenarts is langsgekomen en heeft een infuus voor hem ingebracht zodat we hem kunnen hydrateren medicatie toe kunnen dienen. Ook hij zag de signalen voor een neurologische aandoening maar wilde eerst een middenoorontsteking uitsluiten, een aandoening waarbij dieren ook met een gekanteld hoofd gaan lopen, voordat hij Benji naar een kliniek op een paar uur over zou brengen om een MRI te laten doen.

Momenteel gaat het wisselend met de kleine man. Hij laat duidelijk minder pijnsignalen zien, maar het drinken gaat vaker met dan zonder moeite..

Omdat Benji nu ongeveer een maand oud is, kan hij nog niet alleen blijven. Daarom is er 24/7 een van de verzorgers bij hem. Om stress te limiteren zijn dit er maar 3, waarvan ik er een ben. Dat betekent dat ik dag en nacht, met afwisselend een dag en nacht rust, bij hem ben. Zowel fysiek en mentaal is het best vermoeiend, want je bouwt snel een band op met zo’n kleintje. Maar dat maakt tegelijkertijd ook dat je alles blijft geven om hem zo goed mogelijk te helpen en gerust te stellen.

Het is een enorm lief klein neushoorntje. Het liefst komt hij zo dicht mogelijk bij, of nog liever op je liggen. Gelukkig weegt hij nu nog maar 63kg, dus wanneer hij s nachts besluit om op mijn borst te komen liggen met zijn hoofd tegen mijn hoofd , laat ik hem heerlijk liggen.

Ik vrees zelf dat het inderdaad neurologisch is en dat de toekomst er somber uit ziet voor Benji… maar voor nu zorgen we met zijn allendat er zo goed mogelijk voor hem wordt gezorgd en dat hij wordt overspoeld met liefde en kusjes!














Reacties

Reacties

Kim

Ik duim voor lieve Benji. Op een betere plek kan hij in ieder geval niet zijn. ?

Desiree

Wauw wat een verhaal heel veel succes !!!

Marjon

Ach wat sneu, zo’n kleintje ?
Zorg maar goed voor hem, meer kun je niet doen…

Francis

Carmen ,ik zie dat je geniet ,mooi werk voor je,en het neushoorntje knapt daarvan op, jullie kunnen elkaar straks niet meer missen. Je hebt leuke foto's. Ik groet je

May Versteynen

Ik duim voor de kleine Benji, en vanavond drink ik een wijntje en toost op jullie beiden!

Carmen Slot

Dank jullie wel allemaal! Momenteel ligt hij weer heerlijk naast me te slapen (op mijn matras ipv die van hemzelf) na zojuist weer een hele fles leeg te hebben gedronken!
Proost May! Dat de kleine het zo vol mag houden!

Sophie

Wat hard.. maar trots op 't werk dat jullie verzetten. En ook wel bijzonder dat de moeder dit instinctief wist. De natuur is soms bikkelhard. Jullie maken zijn tijd hier in ieder geval 100x mooier ?

C.Buijsman

Wat een schatje! Ik kan me voorstellen, dat je van dat dier gaat houden. Jij bent voor hem - haar -
een MOEDER ! Geniet er maar van.
Groetjes, C. Buijsman

Manon

Aan de aandacht, liefde en tijd die hij nu krijgt zal het niet liggen. Je doet geweldig werk <3

Jorien

Op deze foto’s met jou ernaast zie je pas hoe klein hij is zeg!
Hoop zo dat het toch niet neurologisch is en hij op mag groeien als grote stoere neushoorn.

Cuneravdven@gmail.com

Wat een avonturen beleef je. Dank dat je ons laat delen in de mooie projecten die jullie uitvoeren. Wat een schitterende foto's. DANK.
Maak het goed en pet goed op jezelf

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!