carmeninthewild.reismee.nl

De eerste maand

wat vliegt de tijd! Ondertussen zit ik alweer meer dan een maand op de Orphanage hier in Zuid-Afrika. Vandaag een korte update met heel wat foto’s.

Deze week is Animotion weer langsgekomen met de brace voor Impi (van mijn eerste blog hier). Nadat moeder en kind door onze dierenarts verdoofd waren, werd de brace gepast en hij zat perfect. Het zal nog even wennen zijn voor Impi, maar ik ben erg benieuwd wat het met haar looppatroon gaat doen.


Met Benji gaat het wisselend. Aan de ene kant krijgt hij dagelijks meer energie en gaat hij al wat meer met ons spelen. Hij begint ook eindelijk wat in gewicht aan te komen, maar heeft nog steeds ondergewicht. Aan de andere kant nemen zijn neurologische symptomen helaas weer toe nu we zijn medicatie aan het afbouwen zijn. Dat is zeker geen goed nieuws, want een neushoorn die afhankelijk is van medicatie gaat het, hoe hard ook, niet redden.. we hopen met zijn allen dat hij in ieder geval gezond genoeg kan zijn zodra zijn medicatie gestopt is, om in een ‘special needs camp’ te komen zodra we naar het grotere terrein zijn verhuisd


Op de andere foto’s zien jullie:

- Hunter, onze malinois die vermiste neushoorns op kan sporen. Zijn broer is verantwoordelijk voor het opsporen van stropers. Samen zijn zij er dus voor onze veiligheid.

- Een foto van mij met Robynne, zij is een zwarte neushoorn die bij ons rehabiliteert. Het verschil met de witte neushoorns is dat zij een puntige lip heeft, waarmee zij blaadjes van takken kan rissen. Witte neushoorns hebben een brede, platte mond waarmee zij makkelijk kunnen grazen.

- een leeuwin die we hebben gespot tijdens een dag mee op pad in een wild reservaat in de buurt

- Shamara die heel nieuwsgierig kwam kijken naar wat ik met haar waterbak aan het doen was

- Toen de traktor kapot was, betekende het dat we de takken die we voor Robynne uit het bos halen, zelf mochten dragen

- een prachtige ‘yellow orb spider’ die in ons kamp leeft. Ze zijn erg groot (zo groot als een volwassen mensenhand), maar voor ons ongevaarlijk.

- Videobellen met mijn lieve neefje Sam, waarbij onze communicatie met name bestaat uit onze handen in de lucht tillen en onze tong uitsteken

- Shamara aan het eten

- op pad met de traktor om takken voor Robynne te halen, samen met Sarah, Ben en Yolande














Reacties

Reacties

May Versteynen

Je bent nog heel enthousiast, Carmen, doe zo voort!

Mario

Oei die leeuwin lijkt wel heel dichtbij en jij stond daar gewoon op hetzelfde pad?

Desiree

Weer een mooi verhaal heerlijk om te lezen en mooie foto's !!!

Carmen Slot

@Mario gelukkig zat ik in een 4x4 haha, en mijn Panasonic lumix heeft een enorme zoom voor een compact camera!

Francis

Dag Carmen ,zo te zien werk je wel met leuke collega's .en wij genieten weer van ''n gezellig verhaal.Spannend hoor wat je allemaal in een maand kunt beleven..groetjes . ? Francis

Roel

Wooowhhhh, mooi hoor Carmen, geweldig daar en super mooie foto's. Bedankt voor je berichtje. Keep on the good work.
groetjes, Roel

C.Buijsman

Dag Carmen, Wat een prachtig, maar druk, leven heb je toch!!
Als ik je zo enthousiast zie met je dieren, begrijp ik ,dat je leven hier in Nederland maar saai was!!
Houd je nog wel tijd over voor jezelf ?? Is ook nodig!!!
Maar ja, Als je werk je hobby is.....!! Geniet ervan!!
Groetjes, Corneline.

Cunera

Geweldig Carmen wat je allemaal meemaakt wat je kunt / mag doen. Voor jullie, jou, hoop ik dat Benji hjet haalt en jullie inspanningen beloond worden.
Maak het goed en vier het leven zoveel mogelijk. Je naam komt vaak voorbij hier!
Een lieve groet,
Cunera

Carmen Slot

Wat een leuke reacties van jullie allemaal, bedankt!
Ik hoef me hier inderdaad niet te vervelen, maar dat deed ik in Nederland ook zeker niet. Het is vooral een geheel andere invulling, die erg bijzonder en uniek is!
En daar probeer ik mezelf elke dag aan te herinneren, hoe bijzonder het is dat ik hier mag zijn en voor zo’n klein en kwetsbaar wezentje mag zorgen. Momenteel heeft hij helaas al een week lang diarree, maar ondanks dat laat hij enorm veel levenslust zien op zijn energieke momenten. We blijven voor hem vechten!

Francis

Dag Carmen ,
Goedemorgen ,ik hoop dat hetgoed gaat met jou en met de dieren om je heen.mooi werk wat je doet .Je bent al weer ,n poosje weg ,De tijd gaat snel gebruikt hem wel.en vooral ook n beetje voor je zelf.
Lieve Carmen, alle goeds ,het ga je goed .????? groetjes Francis

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!