carmeninthewild.reismee.nl

The Balkan Trail incl aftermovie

- nu met aftermovie -

De vijfdaagse trail zit er al weer op!

En wat was het mooi… De natuur hier in de Balkan is werkelijk prachtig en we hebben enorm geluk gehad met het weer. De temperaturen waren sinds deze week omlaag gegaan wat overdag voor perfecte wandeltemperaturen zorgde en we hebben het elke dag droog gehouden met zelfs veel zon! ‘S nachts was het wel wat fris, maar Doggo de berghond zorgde ervoor dat ik het met -5 graden in Döberdol toch een beetje warm had.

Hier even kort wat we gedaan hebben:

Zondag vlogen de meesten van ons richting Podgorica in Montenegro. Samen met 3 meiden uit België vloog ik via Belgrado, waar we helaas een paar uur vertraging bleken te hebben… vele spelletjes later kwamen we s avonds dan toch aan in Podgorica en dmv een gezamenlijke taxi kwamen we uiteindelijk rond 21:00 aan op het base camp in Plav.

Daar zat de rest van de groep al, die inclusief de begeleiding uit totaal 47 man bestond. Na een briefing werden we naar ons tentje gebracht die voor deze ene keer al was opgezet, en na de materialen op te hebben gehaald (matjes en slaapzakken etc) gingen de meesten op tijd slapen.

Maandag ging de wandeling van Plav naar Vusanje. Een prachtige wandeling, eerst door de bossen en daarna door mooie open velden met prachtige uitzichten op de toppen van de Balkan. 1 best pittige klim en voor de rest was het prima te doen. In Vusanje sliepen we op het veld bij een guesthouse in onze tentjes.

Op dag 2 liepen we van Vusanje naar Theth, persoonlijk mijn favoriete wandeling. Tijdens deze wandeling gingen we de grens over naar Albanië, waar nog vele restanten van de koude oorlog zichtbaar waren qua bunkers en oude opslagplaatsen voor wapens etc. De uitzichten waren adembenemend! Aangekomen in Theth werden we op avontuurlijke wijze met busjes het laatste stuk naar onze guesthouse van die nacht gebracht. Hier hebben we heerlijk gegeten en daarna ook nog gedanst.

Tijdens dag 3 liepen we richting Valbona, over een prachtige pas. Een vrij lange klim met zelfs wat sneeuw, maar wederom prachtige uitzichten!

Op dag 4 liepen we naar Döberdol, een vallei die op de Unesco werelderfgoed lijst staat. Wat was het daar ook weer mooi, maar ook koud!

Tijdens de laatste dag liepen we terug richting Plav, waarbij we onderweg langs het drie landen punt kwamen (Montenegro, Albanië en Kosovo).

Terug in Plav deden we nog een quiz gemaakt door de begeleiding met vragen over de deelnemers. Heel leuk om te zien hoe veel je eigenlijk te weten bent gekomen over alle groepsleden!

Zaterdag werden we naar Podgorica gebracht waar we in verschillende hotels zaten. Met een deel van de groep zijn we de stad gaan verkennen en s avonds hebben we met de meerderheid samen gegeten. Een groot deel ging daarna nog de stad in, maar voor mij was het genoeg geweest dus ik lag redelijk op tijd in bed.

het was dus een fantastische week! Geniet een beetje mee middels de aftermovie en de foto’s

Marjon

Prachtige foto’s weer Carmen.
Op naar het volgende avontuur?

Carmen Slot

@Marjon ja ik ben vandaag aangekomen in Kotor! De komende weken ga ik rondreizen door Montenegro en Albanië, maar het precieze plan staat nog niet vast…

francis..

meegenoten

Werner

Gevalletje van "onbekend maakt onbemind".

Jo

Klinkt super allemaal!
En super mooie foto’s weer!!

Cuneravdven@gmail.com

Goedemorgen Carmen,
Wat een ongelofelijke avonturen heb je weer meegemaakt. Wat is Gods Schepping adembenemend mooi. Herinneringen die je bij zullen blijven. Geniet van je leven zolang het kan.
Lieve groet,
Cunera

Francis

Dag Carmen, Met mooie foto's en je verhaal reis ik 'n beetje met je mee. Wat zul je genieten van de natuur. Ik wens je 'n mooie tijd.
Lieve groet.

C. Buijsman

Dag Carmen,
Wat een ervaringen doe je op in je leven ! Zo te mogen genieten van de prachtige natuur en
het samenleven met zoveel betrokken jonge mensen. Geniet ervan . Dank dat we mee mogen genieten!!!
Groetjes
C. Buijsman

Desiree

weer schitterende plaatjes geniet ze !!!