carmeninthewild.reismee.nl

‘Solo’ door de Balkan

Hoi allemaal!

Wat is het hier in de Balkan toch prachtig….

Het is alweer ruim 2 weken geleden dat de indrukwekkende Balkan trail erop zat en ik solo verder ging reizen. Iets wat ik nog niet eerder gedaan had, althans niet op deze manier. In Afrika was ik ook ‘alleen’, maar ging ik van project naar project dus wist je altijd waar je ongeveer terecht kwam en dat je een organisatie om je heen had.

Het was wel even wennen in het begin! Na een intensieve week met een grote groep mensen is het ineens wel erg stil en het voelde toch even vreemd om ‘verantwoordelijk voor jezelf te zijn’. Maar alles went, ook dit, en wat heb ik toch ook weer leuke mensen ontmoet tijdens het rondreizen.

Hieronder een paar foto’s van de afgelopen weken, waarbij je het volgende voorbij ziet komen:

- het mooie stadje Kotor in Montenegro, gelegen aan de baai van Kotor en een prachtige historische plek om te bezoeken. Mijn kamertje zat middenin het oude centrum. Op de tweede avond kwam ik de Belgische meiden van de trail nog tegen waar ik een drankje mee heb gedaan.
- Vanuit Kotor ging ik naar Zabljak, gelegen aan het Durmitor National Park waar de natuur adembenemend mooi was en ik aardig wat kilometers te voet heb gemaakt. Ook is hier de Tara Canyon, waar we met een groepje over de canyon zijn geraasd via een 1km lange zipline

- Vanuit Zabljak ging ik via Podgorica, waar ik tijdens het wachten op de bus een paar uur langs een prachtige waterval heb gezeten, gelopen en gelezen, door naar Albanië, waar ik nu nog zit. Ik zit in het stadje Shkodra/Shkoder/Skadar aan het meer van Skadar, een natuurlijke grens tussen Montenegro en Albanië. Het stadje zelf is me wat groot en druk, maar vanuit hier kan je te voet/met de fiets naar het meer en ook heb ik te voet de Mesi brug en het Drisht Castle bezocht en gisteren gevaren over het prachtige meer van Kumani.Aan de rand van Shkodër ligt Rozafa Castle, voor sommigen van jullie wellicht bekend van het afgelopen seizoen van Wie is de mol, aflevering 1.

Komende donderdag komt mijn eerste reismaatje aan, een vriend vanuit Nederland die ook de Balkan trail heeft gelopen, maar een paar weken eerder dan ik. Met een huurauto gaan we dan andere National parks in Albanië bezoeken. Tijdens de herfstvakantie komen er twee andere vrienden waarmee ik over het vasteland van Griekenland ga reizen.

Kortom, ik ben aan het genieten van de prachtige natuur en leer mezelf ook weer steeds beter kennen. Alleen rondreizen is leuk en leerzaam, maar sommige momenten zijn toch fijn om met anderen te kunnen delen. Ook heb ik wel zin om mezelf weer nuttig te gaan maken, iets waar ik in November mee ga beginnen. Zodra mijn vrienden weer naar huis zijn, ga ik daar namelijk weer aan de slag met vrijwilligerswerk voordat ik naar Australië vertrek om daar te gaan werken en reizen!


liefs vanuit het mooie Albanië


















Reacties

Reacties

Nonnie

Prachtig Carmie ❤️
Geniet nog van alle mooie momenten, voordat je 'aan de bak moet' haha

Cuneravdven@gmail.com

Adembenemend, wat een pracht om mee te mogen maken. Dank voor het delen van zoveel moois. Pas op jezelf vooral als je alleen reist.
Lieve groet,
Cunera

C. Buijsman.

Wat een geweldige ,prachtige ,ervaringen doe je op ! Geniet ervan, Fijn dat je ons mee laat genieten.
Hartelijk dank daarvoor.
Groetjes,
C. Buijsman.

Werner

Mooie ervaringen. Een verrijking alleen reizen. Nog veel plezier.

MATHEA

lieve carmen dank dat ons w
eer mee laat genieten van jouw ervaringen veel groeten mathea.

Desiree

Wauw wat een mooi land Carmen ik zou wel een vliegje willen zijn ?

Jorien

Wat mooi zeg!!! Alleen reizen is inderdaad heel leerzaam.
En wat fijn dat Australië door gaat!!!!

Francis

Wat ‘n mooie natuur ,! waar jij natuurlijk van geniet.ik hoop dat het je goed gaat ,
Lieve groet , Francis.? ?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!