carmeninthewild.reismee.nl

Zomerse feestdagen

Allemaal nog een gelukkig nieuwjaar gewenst!

Ondertussen ben ik al weer ruim een maand in Halls Gap. Het werk ben ik ondertussen gewend en al vele wandelpaden zijn ontdekt!

Ondanks dat ik al vaker voor langere tijd op reis ben geweest, was dit voor mij de eerste keer dat ik de feestdagen buiten Nederland heb gevierd. Dat voelde wel gek, zeker omdat we hier in Australië middenin de zomer zitten en de dagen dus lang en warm zijn. De kerstsfeer zoals we het in Nederland kennen, is ver te zoeken. Ondanks dat was het toch erg gezellig om met zijn allen samen te komen.

Kerstavond hebben we met een groepje rond een kampvuur doorgebracht en met kerst zelf zijn we, zoals vele Australische mensen dat doen, naar het strand gegaan.

Oud en nieuw hebben we ook met een groep gevierd van het werk, zowel locals als backpackers. Geen vuurwerk of oliebollen,maar wel veel gezelligheid!

Verder ben ik dit weekend op bezoek gegaan bij Briony en Brandon, een Australisch stel dat ik vorig jaar in Namibië heb leren kennen. Zij hebben een ‘farm’ in de buurt van Mount Gambier, in totaal ruim 3 uur rijden vanuit halls Gap (‘just down The road’ zoals zij zeggen, dichtbij voor Australische begrippen). Erg leuk om te zien hoe zij wonen, in een prachtig huis omringd door natuur. Gisteren zijn we een dag ‘gevlucht’ richting het strand, waar het 10 graden koeler was dan bij hun thuis (30 ipv 40). Vandaag hebben ze me terug gebracht en heb ik ze een rondleiding over de twee holidays parks gegeven voordat ze weer terug naar huis zijn gereden.

Ik blijf hier nog twee maandjes werken, waarna mijn ouders voor 3 weken langskomen en we met een huurauto van Melbourne naar Sydneygaan rijden en ze er dus bij zullen zijn voor mijn 30e verjaardag!

hieronder een paar foto’s van de afgelopen weken en ik zal proberen jullie wat zon en warmte toe te sturen vanuit hier.