carmeninthewild.reismee.nl

Blue Mountains & The Overland Track

Hoi allemaal!

Weer genoeg om te vertellen..

Om maar te beginnen bij de Blue Mountains, waar ik naartoe ging toen mijn ouders terug richting Nederland vertrokken.
Ik verbleef die week bij Lisa via Workaway, een platform waarbij je wereldwijd adressen kan vinden waar je klusjes doet in ruil voor kost en inwoning.
Bij Lisa heb ik geholpen in de tuin en verder veel tijd doorgebracht met haar lieve hond Aloy en knuffel kat Oscar. Buiten het ‘werk’ had ik die week ook de gelegenheid om nog wat mooie wandelingen te maken op plekken die alleen bij de locals bekend zijn. Het was een mooie week met het delen van vele mooie verhalen tussen Lisa en ik zelf.

Voordat ik naar Tasmanië vloog had ik nog een overnachting in Sydney. Ik heb Nikki opgezocht, een klasgenoot van me van de middelbare school die nu een jaar in Sydney woont. Erg gezellig! We zijn een hapje gaan eten op een plek waar een bandje kwam spelen, waar ook Wouter nog aansloot, nog een oud klasgenoot van de middelbare school die recent naar Sydney was verhuisd. Een mini reünie :)

De ochtend erna vloog ik vroeg naar Launceston in Tasmanië. We hadden die dag een briefing van Tasmanian Expeditions, de organisatie waarmee ik de 6-daagse Overland Track zou gaan lopen. Hier leerde ik alvast de overige 9 teamgenoten en onze twee gidsen Oscar en Ed kennen.

De overland track zelf was een erg bijzondere ervaring. We hadden elke dag veel regen, met af en toe wat opklaringen en mooie uitzichten. Door de regen waren vele paden omgetoverd tot kleine rivieren of modderpoelen, waardoor we dagelijks natte voeten hadden. Dat was wel even wennen, maar zodra je je erbij neerlegt valt het eigenlijk wel mee. Het had ook wel wat, al die nattigheid. De kleuren van de oude regenwouden kwamen enorm mooi naar voren en het proberen te springen van boomwortel naar boomwortel en steen naar steen was eigenlijk wel leuk. En als je dan toch in het water of de modder terecht kwam konden we er eigenlijk alleen maar om lachen.

I.v.m. De regen heb ik minder foto’s en video’s gemaakt dan normaal, dus dit keer is het een wat kortere aftermovie dan normaal. Alsnog hoop ik dat het jullie een goede indruk mag geven van deze meer dan geslaagde hike!


Momenteel zit ik bij Ian op Bruny Island, ook weer via Workaway. Ian is een 84-jarige man die sinds kort alleen op zijn stuk grond woont op dit prachtige eiland, en ik help hem in en om het huis waar ik kan. Ondertussen ben ik redelijk opgeknapt van een voedselvergiftiging die ik helaas op heb gelopen terug van de trail in Launceston, dus wordt het ook tijd dit mooie stuk natuur te gaan verkennen!

Liefs vanuit Australië,

Carmen




Reacties

Reacties

Werner

Wat een ervaring. En de regen mag de pret niet drukken. Zeker niet in zo'n schitterende omgeving. Nog veel plezier Carmen.

Desiree

Prachtig weer veel genieten...

May Versteynen

Hoi Carmen, wat leuk alweer. Ik vertrek woensdag weer op de GR5 om tot zaterdag verder te lopen. Dat is ook leuk ! Maar dan in het piepklein van wat jij onderneemt! Het zal ook geen goed weer zijn. Koud en nat. Maar dan geniet je extra van wat zon8

MATHEA

hallo carmen weer een prachtig verslag geniet ervan hier alles okee denk veel aan je
en leef net je mee vee lieve groeten MATHEA

C. Buijsman.

Lieve Carmen,
Wat ben jij toch een rijk mens om zoveel indrukken te mogen beleven en er dan intens van te genieten!!
Maar nog rijker word je om dat alles te delen met ons. Hartelijk dank daarvoor.
Het ga je goed!!! Hartelijke groeten,
C. Buijsman.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!