carmeninthewild.reismee.nl

Het Daintree regenwoud

Hoi allemaal,

Tijd voor weer een update!

Ondertussen heb ik, na 4 prachtige weken, het oudste regenwoud van de wereld weer verlaten. Maar voor ik aan mijn nieuwe avontuur begin, eerst een update en natuurlijk een aftermovie.

De afgelopen 4 weken verbleef ik bij de Daintree Crocodylus, een eco lodge midden in de jungle gerund door Sally en Steve. Gasten verblijven in een cabin bedekt met canvas, waardoor het net is alsof je in de open jungle slaapt terwijl je wel droog blijft tijdens de regelmatige buien.

Dit was wederom een workaway, ik werkte dagelijks een paar uur in de huishouding in ruil voor voedsel en accommodatie. Ontbijt en lunch maakten we zelf, maar het diner daarentegen werd gemaakt door Sally. Eerst konden de gasten eten en zodra zij klaar waren mochten wij opscheppen wat nog over was. Wat een heerlijk eten!

Elke middag waren we vrij om zelf op pad te gaan. Op wandelafstand konden we naar Cow Bay Beach, een prachtig strand. Helaas kon je daar niet (veilig) zwemmen i.v.m. De zout water krokodillen. Echter was er ook op wandelafstand de Hutchinsons Creek, mijn favoriete plekje. De kans om daar een krokodil tegen te komen is minimaal, alleen na hevige regenval was het zo verstandig om het heldere water goed te inspecteren. Het was werkelijk een stukje paradijs in de jungle.

Als we verder wilden gaan, bijvoorbeeld naar Cape Tribulation, deden we dat liftend. Dat was nog nieuw voor mij, het was dan ook erg verrassend hoe veel mensen je zo snel een rit aanbieden waarmee je vervolgens de leukste gesprekken hebt!

De jungle heeft me veel rust gebracht. Geen haast en continue dierengeluiden of het geluid van de regen. Ook heb ik de mooiste mensen mogen ontmoeten, zowel mijn hosts, mijn medewerkers als vele gasten die bij ons verbleven waarmee we veel contact hadden middels gesprekken, muziek en spelletjes. Ik ga de sfeer van daar dan ook enorm missen!

Momenteel verblijf ik een weekje in Townsville, samen met Josh, een van de gasten van Crocodylus waarmee ik bevriend ben geraakt. Deze week staan o.a. Een bezoekje aan het prachtige Magnetic Island en snorkelen op het Great Barrier Reef op het programma.

En daarnaā€¦.. terug aan het werk! Ik heb de afgelopen weken enorm hard gezocht naar werk, de ene naar de andere sollicitatie de deur uit gedaan. Er zijn momenteel echter zo veel backpackers in AustraliĆ« dat er nauwelijks meer banen zijnā€¦ Maar dankzij de hulp van Sally, die nadat ik op een baan had gesolliciteerd er achteraan heeft gebeld om mij aan te raden, is het gelukt! En wat voor een plekā€¦ net zoals de Daintree staat het op de Werelderfgoedlijst. De meeste mensen zullen het kennen als Fraser Island, maar ondertussen is de naam terug veranderd naar de oorspronkelijke Aboriginal naam, namelijk Kā€™gari.

Hier ga ik net als mijn eerste baan weer aan de slag op een Tourist Park, met name in de huishouding, terwijl ik het geluk heb weer omringd te zijn met de meest prachtige natuurā€¦


tot de volgende!



Reacties

Reacties

MATHEA

hallo carmen wat maak lij veel mee en geniet er volop van elke dag is weer een avontuur voor je
leef met je mee endenk veel aam je met je mooie verhalen en goede verslagen hier worden we allemaal
wat ouder maar blijven volhouden hoor tot zover heel veel groeten weblijven met je meeleven
MATHEA EN MEDEZUSTERS.

Cuneravdven@gmail.com

Goedemorgen Carmen,
Wat een prachtige natuur waar jij van mag genieten en voorl; oog voor detail!
Dank weer en het gaat je goed de komende tijd.
Lieve groet,
Cunera

Desiree

Ik zou wel een vlindertje willen zijn !!!

Roel

Heej Carmen, wat een geweldige aftermovie weer. Zo mooi om de natuur daar te zien en jou zo zien te genieten. Have fun. Groetjes Roel

C.Buijsman.

Dag Carmen. Hartelijk dank, dat je ons telkens weer mee laat genieten van jouw Prachtige manier van leven.
Liefs, Corneline.

Jorien

Ziet er weer goed uit zeg!! Zo te zien vermaak je je wel. Fijn dat je toch nog werk hebt gevonden. Veel plezier!

Carola

Je zoekt iedere keer wel de mooiste plekjes uit.
Fijn dat je werk, plezier en rust van de natuur zo goed kan combineren.
Veel plezier en geniet van alles!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!