carmeninthewild.reismee.nl

K’gari

Hoi allemaal!

Het is even stil geweest sinds mijn laatste blog, dus tijd voor een update!


Na een hele toffe week in Townsville met Josh ben ik verder gereisd richting Hervey Bay, vanuit waar ik de ochtend erop met een klein vliegtuig (zie foto) naar mijn nieuwe werk werd gebracht op K’gari, het grootste zandeiland ter wereld. De landingsbaan was dan ook op het strand, wat een ervaring! Het water is enorm blauw maar ook erg gevaarlijk! Het staat zelfs bekend als het gevaarlijkste strand ter wereld, vanwege de dingo’s op het land maar ook vanwege de grote populatie haaien (o.a. Grote witte haaien), stingers (gevaarlijke kwallen) en giftige roggen. Ze zeggen dat er gemiddeld elke 100 meter een haai zwemt!


Ik werk, net als mijn vorige baan in de Grampians, als huishoudster op een tourist park. Dit keer dus op een werelderfgoed eiland op een park dat Cathedrals on Fraser heet. Buiten cabins en villas schoonmaken sta ik hier ook regelmatig in de winkel en achter het koffiezetapparaat, iets meer afwisseling dus.


De laatste weken is onze groep ‘staff’ flink gegroeid i.v.m. Het hoogseizoen dat nu op gang aan het komen is. Momenteel verblijven er vooral veel vissers die op een ‘mannenweekend’ gaan, want buiten haaien is er ook genoeg vis te vangen.


Het is een bijzondere locatie, maar ook wel erg geïsoleerd. I.v.m. De dingo’s is het niet geheel veilig om buiten de hekken op pad te gaan, er zijn namelijk steeds meer gevallen van mensen die aangevallen worden. Helaas komt dit door mensen zelf, die de dingo’s zijn gaan voeren waardoor zij op hun beurt hun natuurlijke angst voor de mens zijn verloren. Er zijn allerlei regels om het zo veilig mogelijk te houden, zoals nooit alleen op pad te gaan, geen eten mee te nemen, kinderen altijd bij je te houden en altijd je omgeving in de gaten houden. De paar mensen die sinds ik hier ben aan zijn gevallen hielden zichzelf hier niet aan,

Een beetje hun eigen schuld dus…


We gaan regelmatig met een groep van onze staff na het werk de zonsondergang op het strand bekijken, vanuit waar je vele walvissen en dolfijnen in de zee kan zien zwemmen. Gelukkig zelf nog geen aanvaring met een dingo gehad!


Tijdens de vrije dagen is het dus lastig om echt op pad te gaan, zeker zonder auto. Maar al met al is het een fijne werkplek met fijne collega’s en omringd for prachtige natuur, waar ik weer kan sparen voor nieuwe avonturen.


Nu ben ik bijna halverwege mijn tijd hier, over twee weken ga ik even een paar dagen van het eiland af (een hele logistieke uitdaging) en half oktober, wanneer ik hier klaar ben, is het plan om tijdens mijn laatste maand in Australië een roadtrip langs de west coast te gaan maken!







Reacties

Reacties

Werner

Hey Carmen,

Weer een ervaring rijker; eentje die een onuitwisbare indruk achterlaat. De 'prijs' die je ervoor betaald om dit te ervaren is het dubbel en dwars waard. Ik zie over 5 jaar een reisverhalen boek in de boekwinkel te liggen

Nog veel plezier op K’gari en succes op je nieuwe bestemming.

Liefs Werner

Desiree

Weer een bijzondere ervaring wauw maar wel heftig!!!

MATHEA

lieve carmer DANK envele groeten het is heel mooi je zo te kunnen volgen en waar we mee laten genieten va n al je mooie kansen die je hebt ga zo door leef met je mee MATHEA>

Jorien

Leuk weer wat te lezen van je!
Wat suf zeg dat mensen de dingo’s voeren…
Geniet van jouw tijd daar!!
Liefs Jorien

May Versteynen

Je hebt weer mooie verhalen en leuke plannen, Carmen! Doe zo voort zou ik zeggen, en laat je af en toe eens zien in de lage landen!
Geniet ervan!

Astrid

He Carmen.
leuk om weer iets van je te lezen. Tjee zeg wat heb jij veel gedaan en wat een ervaringen.
De foto's liegen er niet om/ Ook zo mooi. Volgens mij hebben jullie nu ook een leuke groep. Geniet enik geniet van je reisverhalen. Prachtig.
Veel liefs.

Cuneravdven@gmail.com

Lieve Carmen,Sorry voor m'n late reactie. Wat mag jij veel mooie moimenten beleven en ervaringen opdoen. Het is prachtig om zo met je mee te mogen reizen. Geniet zoveel mogelijk. Wat je meemaakt nu kan niemand je meer afnemen.
Graag tot een volgende keer.
Lieve groet,
Cunera

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!